Tunes

Tuesday, March 23, 2010

this is a true story~ muahahaha~!

Mari kita hayati KISAH BENAR yg telah berlaku kepada sorang kawan aku.
aku gelak gle2 bile bace cite die~
walaupun da lame
mesti tak kering gusi punye~
maaf terlebih dahulu jika dlm cerita ini terdapat unsur yang agak kasar.

Enjoy

Credits To En. Perd

----------------------------------------------------------

Sape sangka... malam minggu aku selama ini yang dihabiskan di depan komputer ataupon bersosial bersama rakan2 telah berubah setelah ketibaan 'Mat Pet' budak taman aku yang dah nak dekat 6 bulan aku x jumpa sebab dier menyertai ATM (angkatan tentera malaysia). Sebelum melaporkan diri di kem baru nyer di kuantan, dier diberi cuti selama seminggu.. Dek kerana terlalu letih semasa menjalani latihan, cutinyer dihabiskan dengan membuta sajer di rumah.. malam hari barulah dier cargas carik kawan2 untuk bersosial...

Jumaat, 10 April merupakan hari 1st dier menjejakkan kaki di andalas setelah hampir 6 bulan x balik... kami lepak di depan rumah dier.. borak2 dengar citer dier.. mak dier bancuh teh ngan goreng pisang lak.. mmg layan.. tengah2 borak2 tibe2 mak dier sound

Mak mat pet : Di! (name sebenar dier Mohd Rashidi) ni ko dah ader kat umah ni.. tolong la cat kan kubur atok ko tu.. dah terok aritu ayah ko pegi.. ayah ko nak cat x de mase.. ni ko dah ader kat umah, gi la cat kejap.. ajak kawan2 ko ni teman..

Mat pet : ok2 mak...

aku pon tanyer la kat mat pet.. cat kubur? bukan kubur sumer yg pki batu tu ker... nak cat ape lak... setelah diterangkan mat pet.. rupa2nyer kubur atok dier yang oldskool punyer.. pakai papan.. kami pon paham le naper mak dier suwuh cat...


Setelah seminggu berlalu mat pet x de pon ajak teman dier gi cat kubur.. mungkin dier gi sorang2 ataupon dier ajak mmber laen.. sebab aku paham sgt dier ni.. wat kerja x ske ramai2.. paling ramai slalu 3 org jerk...

pastu malam minggu lepas.. dier call aku.. ajak teman dier makan.. dier baru bgn tido.. tgk jam kol 1 pagi.. aku ok je la.. kol 1 suku dier dtg umah aku.. pas mkn2 ngah lepak2 tibe2 dier bersuare..

Mat pet : weh perd... aku ader kerja ni... follow aku jom..

En. PeRD : kerja apa lak pagi2 buta ni?

Mat pet : follow je la.. ko teman aku jerk... jom gerak..

biler dalam keter aku diam je la.. tibe2 kereta dier masuk ke arah masjid dekat ngan taman perumahan aku...

En.PeRD : weh pet.. ko nk wat per masuk masjid pagi2 ni.. ader qiamullail ke aper...

Mat pet : x arh.. aku nak cat kubur atok aku..

En.PeRD : pale otak ko... buat besok la bodo... ni pagi2 buta puki aper ko nak cat kubur.. satgi org ingt kiter puja kubur.. giler ke aper...

Mat pet : mane boleh besok.. besok pagi kol 6 stgh bapak aku nak hantar aku dah gi kuantan... mane sempat.. kejap jerk.. x yah goyang la..

Blakang masjid Ar- Rahimiyah tu kubur bhgn lipat kajang.. kebykan org klang yang meninggal mmg di tanam kat situ.. sampai je kat depan pintu kubur tu aku dah goyang giler.. sumpah goyang.. pale otak ar... kol 2 pagi gi kubur 2 org.. sumpah aku goyang giler.. blom masuk lagi ni.. peluh dah mencurah2.. dem~

En.PeRD : cibai la ko pet... ajak la ramai2 sket lain kali. ni 2 org jerk... goyang bodo aku... aku tunggu dalam keter je la..

Mat Pet : malas la gi ramai2.. nnti bising.. gi 2 org cukup... btol ko nak tinggal dalam keter? aku no hal.. tapi kang ape2 jadi kat ko aku x taw.. kubur atok aku kat blkng saner.. ko nak berlari kang satu hal lagi..

lahanat punya kawan.. pancing baek punyer.. nak x nak aku kena la ikut...

dier tros bukak bonet keter dier bawak kuar cat, berus ngan surat khabar.. dalam hati aku dah menyumpah seranah.. bangkai btol.. seumur hidup aku x penah gi kubur bawak cat.. slalu bawak yassin jerk.. ni btol2 majal mlm ni...

Mat Pet : kubur atok aku kat bhgn blakang saner tu.. jauh gak ar.. baek kiter gerak cepat.. nnti leh balik cepat..

En.PeRD : diam ar ko.. x yah nak sedapkan hati aku!

dalam 15 mnt jalan kat kubur tu macam2 yang aku raser.. mula2 masuk je aku dah bau wangi semacam.. harum semerbak.. siyes ckp korang.. aku dah peluh giler2... aku ikut je blakang mat pet.. sumpah aku dah cuwak giler.. kat belah kanan aku dari jauh aku nmpk macam ader satu cahaya... nak kater cahaya lampu x mungkin.. sebab lampu pon malap jerk.. wat bodo je la.. x berani aku nak tegur...

En.PeRD : dah dekat 20 minit berlegar2 kat sini... mane kubur atok ko ni...?

Mat Pet: jap2.. aku lupe la...

pergghh.. senang je jawapan dier... dier x taw baju aku dah lencun ni.. sumpah aku nak balik.. boleh pulak dier bantai suluh batu nesan pki lampu hand phone... dalam otak aku pikir.. kena dier ngah suluh2 batu nesan carik kubur atok dier.. taw2 mayat tu bgn.. mampos lari lintang pukang.. pengaruh tv sial aku ni...

Mat Pet : hah!! ni kubur atok aku... dah2 jom2 bentang surat khabar cepat.. aku nak bancuh cat dulu...

En.PeRD : cepat bodo... dah kol 2.45...

Proses mengecat pon bermula.. aku berdiri je blkng dier.. mate aku dah melilau sekeliling kubur.. otak aku time tu pikir nak balik jerk.. macam2 bunyi ader.. kubur tu tepi jalan besar.. so biler kereta lalu.. macam lega sket la.. tapi dah kol 2 byk mane sgt kereta yang lalu.. aku tgk dier dok bantai macam cat rumah.. penuh ngan tertib tatasusila... terbakar lak aku tgk..

En.PeRD : bak arhh!! biar aku cat.. lembab giler...

Dier bantai gelak2... tebakar giler aku.. aku pon cat laju2... tengah dok cat2 aku terbau satu macam... tgk2 dier ngah isap rokok baek nyer duduk kat kubur sebelah.. siap maen msg...

En.PeRD : pale otak ko isap rokok kat kubur... ko nak mampos ker??

Mat Pet: eh.. x boleh ker?? x de lak aku nmpk papan tanda 'no smoking' kat sini...

En.PeRD : Jgn la jadi bodo.. ni kubur la pundek.. ko ingt ni club ker...

Mat Pet: Kubur ek.. aku ingt kiter kat Jalan P.Ramlee tadi.. ekekekeke...

Terbakar giler aku layan dier.. pas abes cat2 sumer.. bungkus2 barang.. tros blah.. laju giler aku jalan.. mata aku tros aim kat pintu pagar kubur. x de aku nak toleh2 dah.. lencun giler baju aku ngan peluh...

Mat Pet : weh perd.. sebelum masuk keter.. ko gi sentuh pokok tu.. letak dua2 tapak tangan ko kat pokok tu..

En. PeRD : pahal lak...?

Mat Pet : wat je la.. banyak bunyik lak...

Pas setel sumer... aku tros suwuh dier antar aku blk umah.. walaupon dak2 laen dok msg ajak lepak aku dah x de mood.. giler cuwak aku... raser cam ader benda je yg ngah ikut.. heizzz.. bayangan je kot... sowy arr.. x de pic.. bukan x nak snap.. aku nak tegur benda yg pelik2 pon aku takut.. ni kan pulak nak snap pic kat kubur.. satgi nmpk benda pelik2.. mampos aku.. mat pet pon x bg aku snap pic.. isap rokok x pe.. cam pundek.. sejak dier masuk askar ni.. berani dier jadi laen... aku bagai nak pitam rasenyer.. dier relax jerk... ni pengalaman hidup aku paling bodo / ngeri / menakutkan... kurang2 aku dah ader pengalaman cat kubur kol 2 pagi.. korang biler lagik?? hahahaha..

-------------------------

cite ni masih lawak walaupon aku bace byk kali~
wakakakak
Credits Again To En. Perd

atas sebab2 tertentu, sy xley ley ltakkn gambar dlm post ni~ huhu en perd tak kasi~

"sowy arr.. x de pic.. bukan x nak snap.. aku nak tegur benda yg pelik2 pon aku takut.. ni kan pulak nak snap pic kat kubur.. satgi nmpk benda pelik2.. mampos aku.. mat pet pon x bg aku snap pic"


ahahahahahah~ perd perd~ indahnya kenangan~
*********************

“Courage is doing what you're afraid to do. There can be no courage unless you're scared.”


0 responses: